0312 481 43 43

Karın Antrenmanı Tavsiyesi

13 Kasım 2016 / Genel
Karın Antrenmanı Tavsiyesi

Karın Antrenmanı Nasıl Yapılır?

Sağlıklı bir yaşam sürdürmek isteyenlerin ilk şikayet ettiği konudur göbekli olmak. Göbeğinden kurtulup ince belli olmak için mesai harcayanların sayıca fazla olduğu Ankara spor salonları, ünlü personal trainer mustafa güler ile karın antrenmanlarına farklı bir çerçeveden bakıyor.

Mustafa GÜLER, karın antrenmanı tavsiyesi yapıp yağlarından arınmanın en etkili yolunun zamanlamanın iyi yapılması olduğunu düşünüyor. Kuvveti yüksek bir body antrenmanı öncesinde yapılacak bir karın antrenmanının diğer egzersizler için gerekecek gücün kaybedilmesi, bu nedenle body antrenmanının tamamlanamaması şeklinde olacağına vurgu yapan deneyimli personal trainer, bölgesel programların her bölge için kasa vurucu etkilerine dikkat çekmek istiyor.

Hedeflenen kaslar doğru zamanda ve doğru egzersiz programları ile çalıştırılmalı, kasların performansının sınırlandırılması önündeki engeller bir bir ortadan kaldırmalıdır diyor mustafa güler. Hem iyi görünen karın kaslarına sahip olmak, hemde kişilerin hedefleri arasında yer alan diğer bölgelerin gelişimi için gerekli olan enerjiyi sağlayacak ana bölge için karın antrenmanlarını es geçmemenin önemine vurgu yapılan söyleşide, Ankara spor salonlarına bağlı spor kulüplerinin bir çoğundaki sporcuların karın antrenmanlarını aksattığı düşüncesi hakim.

Karın Kaslarının Birlikte Çalıştırılabileceği Kas Grupları Hangileridir?

Mustafa hoca bacak, göğüs ve sırt gibi büyük kas gruplarından önce karın kaslarını çalıştırmaya kalkmanın kişilerde gücün ve performansın sınırlandırılmasına neden olacağına dikkat çekiyor. Vücut geliştiriciler karın kaslarını önceden çalıştırırsa, yorulan karın kasları ve merkez bölge omurgayı yeterince destekleyemez. Vücut geliştirme için gerekli olan kuvvetin karın kasları ve merkez bölge kaslarının güçlü olması ile alakası vardır.

Bu bölgelerin antrenmanın hemen öncesinde yorulması kuvvet kaybına neden olur, pek çok egzersizin verimini etkiler ve  sakatlanma riskini artırır. Karın hareketlerinin en sona bırakılması tavsiyelerinde bulunan Mustafa GÜLER, en iyi karın antrenmanları için gerekli olan temel karın makinelerinin programlardaki yerlerini alması gerektiğine inanıyor. Mustafa GÜLER, zaman sıkıntısı çekenler için karın kasları ile küçük bölgelerin süper setler şeklinde yapılabileceğine dikkat çekiyor ve ekliyor. Karın kaslarının antrenmanın en sonunda kalf, ön kol yada arka kol ile birlikte süper set şeklinde çalıştırılabileciği tavsiyesinde bulunan Mustafa hoca, en iyi karın antrenmanlarına örnek programı aşağıdaki gibidir.

Karın Antrenmanı Tavsiyesi

Dumbbell Woodchopper        3   set ,  20  tekrar,  1 dakika dinlenme

Leg Raises                             3   set,  maksimum tekrar, 1 dakika dinlenme

Roman Chair Sit Up               3   set,  maksimum tekrar, 1 dakika dinlenme

Göbek problemi yaşayanlar için kaleme aldığımız örnek karın programının daha çok kişiye ulaşabilmesi ana hedefimizdir, bu nedenle yazımıza yorum yapıp sosyal medya hesaplarından paylaşmanızı rica ediyoruz. Form ve sağlık dolu günlerde görüşmek üzere.

Kimler Neler Demiş?

2 Yorum - "Karın Antrenmanı Tavsiyesi"

avatar
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
Gamze YEDİGÜN
Ziyaretçi
Gamze YEDİGÜN

Bu program sayesinde bel çevresindeki yağdan kurtulmaya başladım. Emeğinize sağlık. Helal olsun.