0312 481 43 43

Vücut geliştirme nedir? Püf noktaları nelerdir?

11 Ocak 2016 / Genel

Ankara vücut geliştirme salonları kas gelişimine odaklanmış programlar ile dikkat çekiyor.Günümüz Türkiye’sinde vücut geliştirme ideali olmayan erkek birey yoktur.Herkeste bir kol kası yapmak isteğidir gidiyor.Sixpack çıkarmak isteyen delikanlıları göz ardı edemeyiz.Kalça kasları‘nı çalıştırarak oluşan sarkmaların önüne geçmek için , spor salonu ile evi arasında ayakkabı eskiten bayanlar oldukça fazladır.Omuz kasları neredeyse yok denecek kadar az olan kişilerin omuz makinelerinde mücadele vermesi , göğüs kaslarını patlatarak , giydiği tişört’ü üzerine yakıştırmaya çalışan gençlerin çabaladığı işlerin tamamı vücut geliştirmedir.

Dikmen vücut geliştirme salonlarında , kas , kuvvet çalışmaları bir tutkudur.Bu tutkunun Çankaya semt sakinlerine aşılanması , şüphesiz mustafa güler ve ekibinin başarısıdır.Vücut geliştirme branşı genel yapısı itibariyle değişken antrenman programlarını bünyesinde bulunduran bir ağırlık sporudur.Mustafa güler programları ile , her vücut tipine ayrı dokunuşlar yaparak , kas gelişimlerini yeğlemiştir.Bu sayede değişik vücut tiplerine düzenlemiş olduğu sistemler ile , kısa sürede popüler bir antrenör olmuş , hatrı sayılır bir müşteri sayısına ulaşmıştır.Çankaya semt sakinleri vücut geliştirme adına ne öğrendiyse , altında mutlaka mustafa güler ve ekibinin imzası vardır.

İnsan vücudu yapısı itibariyle çalıştırıp geliştirebileceğimiz , göğüs , omuz , kol , sırt , bacak , karın , bel , boyun bölgelerine sahiptir.Göğüs kaslarınızı pres ve izole haretler ile çalıştırıp geliştirebilirsiniz.Pres halde yapılan egzersizler göğüsünüzü kütle anlamında geliştirir.İzole halde yapılan egzersizler ise göğüs kaslarınızı uzatmaya yarar.Ağır kilolar ile yapılan ve tekrar sayıları az olan çalışmalar bulking dönem çalışmaları olup , bu dönemde kasa kütle kazandırılma amacı güdülür.Genellikle bulking dönemi çalışmaları kış aylarında yapılır.

Omuz bölgesi ,  yan omuz kasları ( deltoid ) , sırt bölgesindeki üçgen kas ( trapezius ) , ön omuz kaslarından oluşur.Omuz kaslarıda , göğüs kaslarında olduğu gibi Press ve izole hareketler ile çalışır.Press hareketleri omuz kaslarını büyütürken , izole hareketler omuz kaslarını çizer.Yan omuz çizgisi izole hareketlere verilebilecek en iyi kazanım örneğidir.Trapezius kası çekmeli ve yuvarlamalı hareketler ile çalıştırılır.Trapezius kası bulunduğu konum ile hem omuz bölgesine , hemde sırt bölgesine dahildir.

Sırt kaslarını çalıştıran çekmeli hareketlerin kazanımı oldukça yüksektir.Latissimus dorsi çekmeli hareketler ile çalıştırılır.Koltuk altını çalıştırmak amacı ile yapılan kanat hareketleri , çalıştırırken yorulan kaslar , Ön kol kaslarıdır.Sırttaki üçgenlik her erkeğin hayalini süsleyen önceliklerin başında yer almaktadır.

Bacak kasları yapısı itibariyle hamstrings ve quadriceps kaslarından oluşur.Çömelip kalkmalı , itip çekmeli , açıp kapamalı hareketler ile çalıştırılan bacak kaslarını çalıştırırken vücut testesteron hormonu salgılar.Hiç ihmal edilmeyecek bir bölgedir.Bacak kaslarının kazanımı bütün vücut bölgelerine hitap eder.İhmale gelmez.Basen ve iç bacak kaslarını çalıştıran abduction , adduction makineleri , bayanlar tarafından sıklıkla kullanılan makinelerdir.Form ve sağlık dolu antrenmanlarda görüşmek üzre…

Kimler Neler Demiş?

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Bildir